„Fluorescence“ ir Lélia pristato bendrą projektą „Under the Bell jar“

„Fluorescence“ ir Lélia pristato bendrą projektą „Under the Bell jar“

Šiuolaikinės muzikos ansamblis „Fluorescence“ ir elektroninės muzikos kūrėja Lélia pristato audiovizualinį projektą „Under the Bell Jar“ paremtą amerikiečių rašytojos Sylvios Plath kūryba. Birželio 5 d. kino teatre „Skalvija“ įvyko muzikinio filmo peržiūra ir diskusija su kompozitore Beata Juchnevič, filmo režisierėmis Augustina Vizbaraite ir Ema Jokubauskaite bei ansamblio „Fluorescence“ nariu Aidu Tamulevičiumi, o birželio 6 d. albumas pasiekė muzikos klausymosi platformas. Tai jau antras albumas ir ansamblio „Fluorescence“, ir kūrėjos Lélia diskografijose.

Šiuolaikinės muzikos ansamblis „Fluorescence“ susibūrė 2020 m. rugsėjo mėn, o jau pernai išleido debiutinį albumą „Dream“, kuriame įamžino specialiai kolektyvui sukurtus jaunų kompozitorių opusus. Ansamblis aktyviai dalyvauja šiuolaikinės muzikos festivaliuose, tokiuose kaip „Druskomanija“, „Muzikos ruduo“ ir kt., rengia autorinius koncertus.

Lélia – kompozitorės Beatos Juchnevič elektroninės muzikos alter ego. Pernai išleido debiutinį albumą „Violence of Love“, jau spėjo sudalyvauti ne viename grupių konkurse bei išleido du muzikinius vaizdo klipus.

Paklausta, kaip kilo idėja sukurti bendrą „Fluorescence“ ir Lélios projektą, kompozitorė atsakė: „Ilgą laiką dirbu, rodos, labai skirtinguose muzikiniuose pasauliuose – akademinėje ir alternatyviojoje muzikoje – tad nuolat ieškau būdų, kaip apjungti šias dvi savo puses. Kai pradėjau mąstyti apie kūrinį „Under the Bell Jar“ supratau, jog būtent čia gali būti tinkama terpė elektroninės muzikos, dainų ir akademinio komponavimo sintezei.“ Šis kūrinys pirmą kartą buvo pristatytas praeitais metais festivalyje „Druskomanija“, „Fluorescence“ koncertinės programos „Mikro-operos“ metu. „Kurdama „Under the Bell Jar“ mąsčiau apie tai, kas man yra opera šiuolaikiniame kontekste ir priėjau prie išvados, jog man savotiškos mikro-operos yra dainų muzikiniai vaizdo klipai, neretai juose matome tam tikrą naratyvą, sustiprinantį dainos tematiką. Rašydama savąją mikro-operą norėjau perteikti šį jausmą. Tai yra tarsi muzikinių klipų rinkinys apjungtas vieno bendro pasakojimo. Prologas neturi vaizdo, tai tarsi operos uvertiūra. Tuomet yra savotiškas rečitatyvo, arijų perfrazavimas. Man patiko žaisti su šio kūrinio forma.

Mikro-operos centre atsiduria jauna mergina, reflektuodama savo jausmus ir visuomenę vis labiau linkstanti į savidestrukciją. Naudojau ne tik Sylvios Plath romano „Stiklo gaubtas“ ištraukas, tačiau ir poezijos eilutes bei nuosavus biografinius elementus. Man buvo svarbu ne tik perteikti rašytojos kūrinį, tačiau ir reflektuoti pačią save, nes skaitydama šį romaną labai susitapatinau su pagrindine veikėja.“ – pasakoja kompozitorė.

„Under the Bell Jar“ yra pirmoji mikro-opera iš trijų, pasirodysiančių šiemet. Kitos dvi išeis vėliau šiais metais: Ievos Parnarauskaitės „When We Dance the Journey Itself Is the Point“ ir Jurgio Kubiliaus „Narcissus“.

Muzikinis filmas „Under the Bell Jar“:

Albumas „Under the Bell Jar“ Spotify:

https://sptfy.com/NPiB

Daugiau apie ansamblį „Fluorescence“:

https://www.facebook.com/ensemblefluorescence

Daugiau apie Lélia:

https://www.facebook.com/lelia.dark.music

Komentarų dar nėra

Post A Comment