20 Bal Pirmajame „Baltijos muzikos dienų“ festivalyje Lietuvai atstovaus „Synaesthesis“ ir „Twenty Fingers Duo“
Estijos, Latvijos ir Lietuvos kompozitorių sąjungų įkurtas „Baltijos šiuolaikinės muzikos tinklas“ (Baltic Contemporary Music Network) šiais metais surengs pirmąjį tarptautinį forumą, skirtą pristatyti šio regiono naujajai muzikai. „Baltijos muzikos dienos“, turėjusios vykti balandžio 22 – gegužės 5 dienomis Taline ir Tartu (Estija), dėl pasaulinės pandemijos vyks internetinėje erdvėje. Visi festivalio renginiai bus transliuojami oficialioje festivalio svetainėje bei Estijos, Latvijos ir Lietuvos nacionalinių transliuotojų.
„Synaesthesis“ ir „Twenty Fingers Duo“ – Lietuvoje ir užsienyje puikiai pažįstami šiuolaikinės muzikos ansambliai. Būtent jie pirmieji debiutuos „Baltijos muzikos dienose“. Abu ansambliai didžiausią dėmesį skiria šiuolaikinei muzikai, jų repertuaruose nestinga ir daugybės lietuvių autorių kūrinių. Atlikimo precizika, dėmesiu detalėms ir įtaigiomis interpretacijomis pasižymintys atlikėjai yra vieni perspektyviausių šiuolaikinę muziką atliekančių kamerinių ansamblių Lietuvoje.
Kaip teigia ansamblio „Twenty Fingers Duo“ nariai Lora Kmieliauskaitė (smuikas) ir Arnas Kmieliauskas (violončelė), darbas su šiandienos kūrėjais yra intriguojantis ir įkvepiantis, suteikiantis galimybę dalyvauti kūrybiniame procese nuo pat pradžių. Vienas pagrindinių dueto tikslų – puoselėti šiuolaikinę kūrybą, ypatingą dėmesį skiriant lietuvių autorių muzikai.
„Kaskart prisėdus prie naujo kūrinio – plečiasi horizontai. Man labai gera sutikti vis naujus kūrėjus. Mėgstu eiti į repeticijas, kuriose manęs daug klausinės, aš pati galėsiu klausti ir nuo pat pradžių matysiu, kaip dygsta tos kūrinio sėklos, kaip jos auga delnuose.“ – sako Lora Kmieliauskaitė.
Išsiskiriantys veržlumu, duetas savo kūrybiniame kelyje ieško netradicinių ir inovatyvių būdų šiuolaikinei muzikai atlikti, tad ansamblio pasirodymai kupini atidos garsui ir ypatingi savita atlikimo filosofija.
„Visi kompozitoriai turi individualią muzikinę kalbą, muzikos užrašymo būdus. Vietoj to, kad naudotų bendrą sistemą, daugybė kompozitorių visame pasaulyje kuria naują kalbą, terminus, notacijos sistemas ir reikia laiko prie to priprasti, išmokti perskaityti, greitai sureaguoti.“ – teigia Arnas Kmieliauskas.
„Baltijos muzikos dienose“, gegužės 1 d. 17 val. „Twenty Figers Duo“ atliks lietuvių, latvių ir estų kompozitorių kūrinius. Programoje skambės Ritos Mačiliūnaitės premjera „Dreamcatcher 2120“ duetui ir elektronikai. Festivalio užsakymu sukurtos dvi estų kūrėjų kompozicijos styginių duetui – Aaro Pertmann „Senas ūkis“, Aleksandr Žedeljov „Friendly DNA Genocide“. Koncerte taip pat nuskambės Mykolo Natalevičiaus „rasa. rūkas“ ir Alvils Altmanis „Triptichas“.
Vilniaus miesto šiuolaikinės muzikos ansamblis „Synaesthesis“ 2020 metais pelnė prestižinę Ernsto von Siemenso fondo premiją, kuri dar kartą įrodė aukštą ansamblio profesinį meistriškumą. Pagrindinė ambicingų jaunųjų atlikėjų misija – atlikti šiuolaikinės muzikos kūrinius, kreipiant dėmesį ne tik į garsą, bet ir kuriant atitinkamą pasirodymo erdvę, vizualiką, judesį ir pan.
Kaip teigia ansamblio meno vadovė ir pianistė Marta Finkelštein, „Synaesthesis“ – tai bendraminčių kolektyvas, pristatantis konceptualiai vieningus šiuolaikinės muzikos projektus, nuo XX amžiaus modernios klasikos iki dabarties kūrėjų darbų. Neapribojame savęs geografiniais ar estetiniais rėmais – imamės visko, kas mums atrodo aktualu, gyva ir verčiausia susitikimo su klausytoju“.
Paklausta apie balandžio 26 d. 19 val. „Baltijos muzikos dienose“ pristatomos programos „Baltic Sense“ inspiracijas, Marta sako, kad pavadinimas ir tapo kodu ansamblio veikloje, kuris atspindi jo narių norą pažinti Baltijos regiono muzikos savitumą. „Synaesthesis“ 2020 metų kovo 11 dieną Londone pristatė programą tokiu pačiu pavadinimu, kurioje sutelkė dėmesį į jau labai gerai žinomus Baltijos regiono kompozitorius – Peterį Vasksą, Bronių Kutavičių, Arvo Pärtą. Šį kartą ansamblis pristatys keturias Baltijos regiono kompozitores – Žibuoklę Martinaitytę, Dianą Čemerytę, Eviją Skukę ir Ellis Hallik, kurios kūrinys „Some Paths Will Always Lead Through the Shadows“ skambės pirmąjį kartą. Neapsiribodamas Baltijos muzika, ansamblis į programą įtraukė ir Baltijos regiono kontekste intriguojančiai skambančius Austrijos kompozitoriaus Beat Furrer ir prancūzo Régis Campo kūrinius.
Daugiau informacijos festivalio svetainėje eestimuusikapaevad.ee/en.
Lietuvos muzikos antena
Komentarų dar nėra