Garso instaliacija-performansas „Olympian Machine“ – pirmąkart Klaipėdoje

„Olympian Machine“. M. Aleksos nuotr.

Garso instaliacija-performansas „Olympian Machine“ – pirmąkart Klaipėdoje

„Olympian Machine“ neveikia nė vienas realus žmogus, bet šis kūrinys – labai žmogiškas, apie žmones“, – apie garso menininko, Boriso Dauguviečio auskaro laureato Arturo Bumšteino garso instaliaciją-performansą „Olympian Machine“ pasakojo viena jo dalyvių, šokėja Greta Grinevičiūtė. „Iliados“ istoriją savotiškai dekonstruojantis atminties tyrimas lapkričio 13 d., trečiadienį, 18 val., Klaipėdos kultūros fabrike pirmąkart pristatomas uostamiesčio žiūrovams.

„Olympian Machine – tai 12-os balsų garsinis koliažas, kuris A. Bumšteino rankose tapo originaliu žmogiškosios atminties tyrimu. Tarp į šį eksperimentą besileidusių žmonių – ne viena žymi pavardė: „Olympian Machine“ girdime Mindaugo Urbaičio, Mariaus Povilo Elijo Martynenko, Darjos Lyzenko, Daumanto Ciunio, Domo Raibio, Eglės Straleckaitės-Kalendros, Gretos Grinevičiūtės, Karolio Vyšniausko, Kristinos Agintaitės, Marijos Simonos Šimulynaitės, Rūtos Junevičiūtės, ir Žilvino Andriušio balsus.

Dėmesio vertas originalus šios instaliacijos kūrybinis procesas. Visas dvyliktukas vienai valandai po vieną buvo uždaryti įrašų studijoje. Individualiai kiekvienam prieš tai buvo perskaityta trumpa Homero „Iliados“ santrauka. Kiekvienas eksperimento dalyvis buvo prašomas atpasakoti, ką prisimena. Būtent tai ir yra įdomiausia kūrinio dalis, atskleidžianti netikėtų ne tik individualios, bet ir kolektyvinės atminties aspektų.

„Buvo šalta žiemos diena, Arturas nusivedė mane į įrašų studiją ir labai ilgai skaitė tą antikinę istoriją. Galvojau – ir kaip man viską atsiminti? „Iliadą“ skaityti teko dar mokyklos laikais, vėliau – Akademijoje, tačiau tikrai nežinojau kūrinio taip detaliai. O po „Olympian Machine“ supratau, kokia deformuota išties yra atmintis. Šis kūrinys man priminė, kaip atmintis gali dekonstruoti faktus, ir kaip smarkiai ją veikia asociacijos“, – neseniai interviu kūrybinį „Olympian Machine“ procesą prisiminė šokėja G. Grinevičiūtė.

„Olympian Machine“ premjera įvyko 7-ajame Naujosios operos akcijos (NOA) festivalyje. Tai – ne pirmasis A. Bumšteino, vieno įdomiausių lietuvių garso menininkų, darbas, rodomas Klaipėdoje. Uostamiesčio žiūrovai jau spėjo susipažinti su jo barokinio teatro triukšmų mašinų performansu „Blogi orai“. Kiti „Operomanijos“ prodiusuojami darbai taip pat jau pažįstami klaipėdiečių publikai. Vietos žiūrovai jau stebėjo 2018 m. „Auksinį scenos kryžių“ laimėjusią komiksų operą „Alfa“, po visą pasaulį keliaujančią operą tamsoje „Confessions“, Auksinį Venecijos liūtą šiemet pelniusių Rugilės Barzdžiukaitės, Vaivos Grainytės ir Linos Lapelytės pirmąjį bendrą kūrybinį darbą, operą „Geros dienos!“.

Lapkričio 13 d., trečiadienį, 18 val. Klaipėdos kultūros fabrike (Bangų g. 5A) – garso instaliacija-performansas „Olympian Machine“. Bilietus platina tiketa.lt.

Trumpas kūrinio pristatymas: https://vimeo.com/343665465
Nuoroda į renginį: https://www.facebook.com/events/2466324953460182/

Operomanijos inf.

Komentarų dar nėra

Post A Comment