
22 Rgs Kai spektaklis tampa viniline plokštele
Keturiems „Auksiniams scenos kryžiams“ nominuotas šiuolaikinės muzikos spektaklis „Orfėjas, Euridikė“ šiemet nuvilnijo išparduotomis Lietuvos salėmis ir dideliu publikos susidomėjimu, o dabar jo garso takelis buvo pristatytas ir ypatingos vinilinės plokštelės formatu – skaidraus dūmo spalvos grioveliuose.
„Orfėjas, Euridikė“ spektaklio muzika smuikui, violončelei ir elektronikai praeitą penktadienį sukosi ant patefono Vilniaus melomanų erdvėje „Adata“, kurioje tą vakarą galima buvo sutikti bene svarbiausius Lietuvos šiuolaikinės muzikos atstovus, jaukiai pasitikusius šio įrašo gimimą. Kultūros ministerijos premija įvertinti spektaklio muzikos atlikėjai „Twenty Fingers Duo“ – Lora Kmieliauskaitė ir Arnas Kmieliauskas – šiuo renginiu „paleido“ projektą iš didžiųjų salių į kiekvieno namus, gyvuoti savarankiškai.
„Ši muzika tarsi įgyja kūną, tampa materialiu artefaktu, galinčiu keliauti per žmones, vietas ir laiką. Įsivaizduoju melomaną po penkiasdešimties metų randantį šį leidinį kur nors Amsterdamo ar Tokijo vintažinių plokštelių parduotuvėje: viršelis apsitrynęs, bet minimalistinis dizainas patraukia dėmesį, o viduje – veidrodinis libretas… Ir štai jau nešasi plokštelę namo, ji sukasi ant patefono, uždedama adatėlė ir… Bet kaip tai plokštelė atsidūrė Amsterdame ar Tokijuje? O gal ji ten niekada neatsidurs? Kas žino…“, dalinasi vizija dramaturgas Rimantas Ribačiauskas.
Dizainą vinilinės plokštelės apipavidalinimui kūrusi Lauryna Narkevičiūtė-Kmieliauskė pasakoja, kad kurdama albumo vizualinį konceptą, galvojo apie žvilgsnio – akimirkos – reikšmę: „Norėjau, kad leidinio dizainas ne tik atspindėtų mitą, bet ir pratęstų muzikos ir šokio performanso atmosferą, kur šviesa tampa neatsiejama erdvės dalimi, trapumo ženklu.“ Bene ypatingiausias dizaino elementas, ant kurio nugulęs libretas – veidrodinis paviršius, kuris iš pradžių matosi tik olos fragmento iškirtimu. „Veidrodinis popierius įtraukia kiekvieną žiūrovą – plokštelėje pamatai ne tik Euridikę, bet ir save. Taip mitas tampa ir pasakojimu apie Orfėją ir Euridikę, ir asmenine refleksija apie mūsų santykį su laiku ir praradimu“.
Kūrėjai, dėkodami prisidėjusiems prie šio projekto pradžių ir pabaigų sako, jog tai buvo ne tik darbas, bet ir ypatinga kūrybinė kelionė.
Garso įrašus ir postprodukcijos darbus parengė Julius Aglinskas, muzika įrašyta MiSC studijoje Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, plokštelė pagaminta Green Lakes Pressing. Projektą palaikė Asociacija LATGA, AGATA, Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė.
„Orfėjas, Euridikė“ albumas jau pasiekiamas „Bandcamp“ platformoje skaitmeniniu ir fiziniu formatais: twentyfingersduo.bandcamp.com/album/orpheus-eurydice
Organizatorių inf.
Komentarų dar nėra