Prasidėjo klausytojų balsavimas už geriausius 2019 metų kūrinius

Tomo Tereko nuotr.

Prasidėjo klausytojų balsavimas už geriausius 2019 metų kūrinius

2020 m. kovo 18 d. pirmą kartą konkurso istorijoje nuotoliniu būdu posėdžiavusi Geriausių 2019 m. muzikos kūrinių rinkimų komisija atrinko 15 kūrinių, su kuriais nuo šiol gali susipažinti ir išrinkti savo favoritą visi klausytojai.

Rinkimuose dalyvavo rekordinis kiekis Lietuvos kompozitorių darbų, kurių premjeros įvyko 2019 metais ir kurių įrašai buvo Lietuvos muzikos informacijos centro archyve. Kūrinius vertino dešimties narių komisija: muzikologė, komisijos pirmininkė Beata Baublinskienė, kompozitorius Marius Baranauskas, obojininkas Robertas Beinaris, muzikologė Eglė Gudžinskaitė, kompozitorius Ramūnas Motiekaitis, muzikologas Linas Paulauskis, muzikologė Rima Povilionienė, pianistė Rūta Rikterė, smuikininkė Ingrida Rupaitė-Petrikienė, dirigentas Karolis Variakojis.

„Šiemet išklausėme 87 įvairių žanrų kūrinius – nuo miniatiūrų iki stambios formos opusų ir tarpdisciplininių kūrinių (pastarųjų ne tik klausėmės, bet kai kuriuos ir žiūrėjome). Žinoma, dalį kūrinių kiekvienas esame girdėję ar matę „gyvai“ – koncertuose, festivaliuose, teatruose, bet toli gražu ne visus. Tad komisijos nariams tai buvo ir puiki proga susipažinti su visų metų kūrybos visuma, juo labiau, kad kiekvienas iš mūsų savo srityje nuoširdžiai domisi naująja muzika. Gaila tik, kad ne visi kompozitoriai dalyvauja šiame konkurse, bet tai – individualus sprendimas. Ir, visgi, visuma gavosi reprezentatyvi. Kokia ji? Labai įvairi. Bet išaiškėjus nugalėtojams, manyčiau, pasimatys ir tam tikros metų tendencijos“, – sakė komisijos pirmininkė B. Baublinskienė.

Ekspertų išrinkti geriausi 2019 metų kūriniai skirtingose kategorijose bus paskelbti 2020 m. balandžio mėnesį. Jų autoriams atiteks Asociacijos LATGA skirtos premijos, Lietuvos kompozitorių sąjungos ir partnerių prizai.

„Šį kartą vertinome kūrinius pagal penkias kategorijas: sceninių, orkestrinių, kamerinių, chorinių ir vokalinių, elektroakustinių ir tarpdisciplininių. Tai pasiteisino: vertinimas įgavo konkretesnius rėmus, atsirado aiškesni kriterijai. Balsavome ir dėl Jaunojo kompozitoriaus prizo. Techninė naujovė buvo ta, kad dėl suprantamų priežasčių komisija posėdžiavo nuotoliniu būdu (per messengerį), bet – keista ar ne – posėdis kaip tik gavosi labai konstruktyvus.

Smalsu bus sužinoti, kaip balsuos publika. Ar „vox populi“ balsas sutaps su mūsų nuomone?“ – sakė B. Baublinskienė.

Rinkti klausytojų favoritą galima iki balandžio 20 d., PASPAUDUS ŠIĄ NUORODĄ. Iš vieno IP adreso galima balsuoti kiekvieną dieną po tris kartus.

Daugiausiai klausytojų balsų surinkusio kūrinio autoriui atiteks konkurso diplomas ir specialus prizas.

Geriausių metų muzikos kūrinių rinkimus organizuoja Lietuvos kompozitorių sąjunga, iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba, partneris – Lietuvos muzikos informacijos centras. Konkurso premijų steigėja – Asociacija LATGA.

Geriausiais 2019 m. kūriniais pretenduoja tapti:

Vidmanto Bartulio „Hanami“ (atl. Viktoras Orestas Vagusevičius – fortepijonas)

Vidmanto Bartulio „Je suis maître“ (atl. Karin Lovelius – mecosopranas, Sareidah Hildebrand – fleita, Joakim Lundström – gitara, Suranjana Ghosh – tabla, Mattias Rodrick – violončelė)

Dianos Čemerytės „Mondgesang“ (atl. Sabine Ambos – išilginės fleitos, Mirjana Petercol – akordeonas)

Justės Janulytės „Now I’m Nowhere“ (atl. Estijos nacionalinis vyrų choras, dirigentas Mikk Üleoja)

Justės Janulytės „Was There a Swan?“ (atl. Konzerthausorchester Berlin, Martin Knizia – vargonai, dirigentas Peter Rundel)

Vytauto V. Jurgučio „Quantonom“ (Vytautas V. Jurgutis – elektroninė muzika, objektų choreografija, Vaclovas Nevčesauskas –multimedija, objektai, Lukas Miceika – architektūra, Pavelas Volginas, Alius Bareckas, Ignas Braškiškis – programuotojai)

Ritos Mačiliūnaitės „Amžinybė ir viena diena“ (atl. Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistai, choras ir orkestras, dirigentas Ričardas Šumila, režisierius, choreografas, scenografijos, kostiumų ir šviesų dailininkas Itzik Galili)

Algirdo Martinaičio „Splino simfonija“ (atl. Rūta Lipinaitytė – smuikas, Indrė Baikštytė – fortepijonas, Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, dirigentas Modestas Pitrėnas)

Žibuoklės Martinaitytės „Saudade“ (atl. Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, dirigentas Karolis Variakojis)

Žibuoklės Martinaitytės „Sielunmaisema“ (atl. Mindaugas Bačkus – violončelė, Klaipėdos kamerinis orkestras, dirigentas Hartmut Rohde)

Egidijos Medekšaitės „Shrî“ (atl. ansamblis „Apartment House“)

Mykolo Natalevičiaus „rasa. rūkas“ (atl. Twenty Fingers Duo: Lora Kmieliauskaitė – smuikas, Arnas Kmieliauskas – violončelė)

Justinos Repečkaitės „Encierro“ (atl. Sakshornų kvartetas „Opus 333“: Corentin Morvan, Jean Daufresne, Patrick Wibart, Vianney Desplantes)

Jūros Elenos Šedytės ir Andriaus Šiurio „Glaistas“ (įrašyti kalbėtojų balsai: Frida Sohat, Joshua Zak, Sore Voloshin, Baruch Shub; prodiuseris – „Operomanija“)

Andriaus Šiurio „Maldos iš Nojaus arkos“ (atl. Twenty Fingers Duo: Lora Kmieliauskaitė – smuikas, Arnas Kmieliauskas – violončelė)

Lietuvos muzikos antena

Komentarų dar nėra

Post A Comment