Kompozitoriaus Jono Jurkūno solo projektas „Robotic Folk“ Roskildėje ir Kopenhagoje

„Robotic Folk“ nuotr.

Kompozitoriaus Jono Jurkūno solo projektas „Robotic Folk“ Roskildėje ir Kopenhagoje

2018-ais metais Rygoje „Printmaking in“ festivalyje startavęs kompozitoriaus Jono Jurkūno elektroninės muzikos solo projektas „Robotic Folk“ plečia savo veiklą už Lietuvos ribų. Po pernykščio sėkmingo pasirodymo menų festivalyje „EMEM Art“ Trakų Vokės svaro sodyboje ir Amsterdamo šviesų festivalyje, „Robotic Folk“ ir Danijos šviesų menininko Martino Erstedo kūrybinis bendradarbiavimas tęsis Roskildės (Danija) šviesų festivalyje. Šių metų sausio 24-osios vakarą, Roskildės rotušėje kūrėjų duetas ir kūrybinė komanda „Ball&Brand“ surengs septynis dvidešimties minučių trukmės gyvos elektronikos ir lazerių seansus „Roskldė. Praeitis, dabartis ateitis“.

„Siekėme žiūrovams pateikti savitą Roskildės miesto chronologinį atspindį – nuo istorinių ir kultūrinių aspektų iki hipių judėjimo ir ateities vizijų. Muzikoje įpyniau vietos literatų asmeninius audio liudijimus Roskildės miesto ir Roskildės muzikos festivalio (šįmet švenčiančio 50-ies metų sukaktį) tematika. Muzikinė medžiaga sudaryta iš šiemet pasirodysiančio pirmojo „Robotic Folk“ albumo temų. Šiame albume, bus galima išgirsti dabartinės garso kultūros kontempliacijas per hipotetinius robotų folkloro motyvus, tariamai perimtus iš kadaise gyvavusios žmonijos kultūrinių artefaktų“ – sako J. Jurkūnas.

Po savaitės, Kopenhagos „Tivoli“ pramogų parke taip pat bus galima išgirsti „Robotic Folk“ muziką kartu su M. Erstedo vaizdine kūryba: „Lazerių simfonija“ – ant „Tivoli“ koncertų salės fasado. Šiame kūrinyje sugretinti du aspektai: pastato fasado augaliniai motyvai ir 170-ies metų pasaulio vidutinės temperatūros matavimo duomenys, atspindintys klimato kaitos fenomeną.

Kaip sako J. Jurkūnas, „Robotic Folk“ projektas natūraliai evoliucionavo iš DIISSC orkestro ir „Elektroninės muzikos trio“ (EMT) ideologijos: „Pauzėse tarp akustinės ar taikomosios muzikos komponavimo, dažnai prisėdu prie elektroninio skambesio eksperimentų. Tai, kas per daug asmeniška, ar netinka kolektyviniam muzikavimui vis gula į atskirą aplanką. Ilgainiui susidarė didelis eksperimentinės elektroninės muzikos kiekis, varijuojantis tarp gitaros skambesio skaitmeninės reinterpretacjos iki klubinės muzikos užuominų.“

Lietuvos muzikos antena

Komentarų dar nėra

Post A Comment