13 Rgs Kompozitorius Vytautas V. Jurgutis „Metroscan“ pristatys festivalyje Pietų Korėjoje
Vienas sėkmingiausių ir daugiausiai įvairių pasaulio šalių apkeliavęs lietuviškas kompozitoriaus ir elektroninės muzikos atlikėjo Vytauto V. Jurgučio ir vaizdo menininko Vaclovo Nevčesausko medijų meno projektas „Metroscan“ pakviestas dalyvauti viename didžiausių Pietų Korėjos audiovizualinio meno festivalių „WeSA“. Tai nuo 2014 metų kiekvienais metais vykstantis tarptautinis festivalis Seule, kurio tema šiais metais yra „Disorder“, kas lietuviškai reiškia sutrikimą/netvarką.
Rugsėjo 14 dieną lietuviai ves seminarą apie lietuvišką audiovizualinį meną ir jo dabartines tendencijas, o rugsėjo 16 dieną naujai pastatytame šiuolaikinio meno centre Platform-L atliks „Metroscan“ kūrinį.
2017 metais šis projektas buvo parodytas „Experimental Intermedia“ festivalyje Niujorke, vėliau su dideliu pasisekimu buvo sutiktas Taivano audiovizualinio meno festivalyje. „Metroscan“ atlikimas Taivanio festivalyje buvo pastebėtas Seulo festivalio kuratorių ir pakviestas ten dalyvauti šiais metais, tad greičiausiai tai bus apskirtai pirmasis lietuviško audiovizualinio meno gyvas atlikimas Pietų Korėjoje.
2016 metais lietuvių menininkų kūrinys buvo atliktas Tokijuje ir Osakoje (Japonija), sėkmingai pristatytas Madrido pažangiųjų medijų festivalyje „MADATAC“, kuriame Vytautas V. Jurgutis ir Vaclovas Nevčesauskas pasirodė festivalio uždarymo ir apdovanojimų koncerte. Dar ankstesniais metais menininkai surengė „Metroscan“ pasirodymus Kinijoje, Honkonge ir Indijoje. Šiandieną jie patys šmaikštauja, kad sudėjus visų valstybių, kuriose jau teko atlikti šį kūrinį gyventojų skaičių, susidarytų jau daugiau nei 3 milijardai žmonių populiacijos.
Pasak Vytauto V. Jurgučio, projektas „Metroscan“ – tai futuristinis audiovizualinis kūrinys megapolio, jo informacinio tempo, įvykių daugiapoliškumo ir kitų posturbanistinių vektorių temomis. Kūrinio muzika balansuoja ant „protingos ribos“ tarp eksperimentinės ir pulsuojančios elektroninės muzikos stilistikų, todėl „Metroscan“ geba užmegzti ryšį su platesne klausytojų auditorija. Vizualinė kūrinio dalis paremta gyvu garso konvertavimu į videoprogramomis apdorojamą ir realiu laiku sukuriamą vaizdą, kuris pasižymi ypatingai greita elementų kaita, vaizdinių prisodrinimu ir nenuspėjamumu. Vizualikoje naudojamos „glitch“ ir kitos efektyvios vaizdinės priemonės. Kūrinio sumanymas ir pavadinimas „Metroscan“ susijęs su daugiaprasme žodžio „metro“ kilme (gr. metron – matas). Ji siejasi su metropolijos, matavimo, judėjimo ir transportavimo sąvokomis. „Visos šios sąvokos yra „nuskenuojamos“ į labai koncentruotą garsą ir vaizdą – suspaustą didmiesčio informacinę laviną, kuri skaitmeninių technologijų pagalba perlydoma į išgrynintą estetinį rezultatą“, – atskleidžia kompozitorius.
2018 metų pradžioje „Metroscan“ kelis kartus nuskambėjo Vokietijos festivaliuose – vienas pasirodymas buvo Berlyne, kitas Miuncheno „Muffatwerk“ pagrindinėje koncertų salėje, kurioje „Metroscan“ savo pasirodymu atidarė naują tarpdisciplininį festivalį „Panta Rhei“.
Beje 2017 metų lapkritį „Metroscan“ buvo atliktas ir Šiuolaikinio meno centre Vilniuje. Sausakimšoje salėje lietuvių menininkai turėjo tikrai nelengvą iššūkį, pasirodymą prieš jau legendiniu visame pasaulyje tapusio japonų skaitmeninio meno guru Ryoji Ikeda projektą „Supercodex“.
Meno kritikas Tautvydas Bajarkevičius vėliau taip atsiliepė apie lietuvių koncertą savo recenzijoje savaitraštyje „Šiaurės Atėnai“: „Kompozitoriaus Vytauto V. Jurgučio ir videomenininko Vaclovo Nevčesausko duetas „Metroscan“ tam tikra prasme netgi pasirodė spalvingesnis, „šviežesnis“, įspūdingesnis. Konceptualiu pavadinimu, retoriniais ornamentais festivalio buklete, sinchronizuotomis vizualinių paralelių matricomis duetui pavyko perteikti šiuolaikinio urbanizmo mitologijas ir jų nesuskaičiuojamus virsmus daugiapolių skaitmeninių estetikų sraute. Kitaip tariant, pavyko nukonkuruoti šiuo požiūriu paprastai neprilygstamą svečią iš Japonijos“.
„Metroscan“ projektą Seule pristato Lietuvos kultūros taryba.
Komentarų dar nėra